Agilní management je často přehlíženou částí agility. Pro agilní vývojáře, testery a projektové manažery je k dispozici dostatek dostupných informací, ale pro manažery vývoje a team lídry jen velice málo. Přirozeně, když organizace začne s adopcí agilního vývoje software, tak se musí nové zručnosti naučit nejenom vývojáři, testeři a projektoví manažeři. Nové přístupy k vedení a řízení agilních organizací se také musí naučit manažeři vývoje a team lídři.
Několik studií ukázalo, že manažeři “starého” typu jsou největší překážkou při přechodu organizace na agilní vývoj software. Manažeři vývoje a team lídři se potřebují naučit, jaká je jejich nová role v organizacích vyvíjejících software agilně. A tento kurz je navržen tak, aby jim v tom pomohl.
Pro koho je kurz určen?
V tomto kurzu se zaměřujeme na lídry/manažery, kteří se chtějí stát agilní, a také na ty, kteří chtějí být skvělými team lídry anebo liniovými manažery. (Žádná dřívější zkušenost s agilními metodami není nutná, avšak je užitečné mít základní povědomí o agilních principech a postupech).
Kurzu se účastní většinou team lídři (15%), manažeři vývoje (15%), agilní kouči (15%), scrum mastři (15%), projektoví manažeři (10%), vlastníci produktu (10%) vývojáři a testeři (10%) a také vrcholový management (10%).
Co bude kurz obsahovat?
Témata pro den 1:
Agile software development je nový zlatý standard pro softwarové týmy. Budete se učit o různých agilních metodách, populárních best practices, 7 dimenzích pohledu na softvérový projekt, výzvách při adopci agilních metodik ve světě, a také o přínosu manažerů a tím lídrů v agilních organizacích;
Nauka o komplexitě a systems thinking jsou základem agilního uvažování. Dozvíte se o diagramech kauzální smyčky, co je to teorie komplexity, jak přemýšlet v rovině systémů, co je Černá labuť a co je Žolík, o rozdílech mezi komplexním a komplikovaným a také o 7 chybných úvahách, které se často objevují v tradičním lineárním uvažování;
Lidé jsou nejdůležitější částí organizace a manažeři musí udělat všechno, co mohou, aby udrželi lidi aktivní, kreativní a motivované. V kurzu se budete učit o rozdílech mezi extrinsickou a intrinsickou motivací, o 10 intrinsických tužbách a o běžných technikách pro porozumění co je důležité pro členy Vašeho týmu. Např. meetingy jeden na jednoho, osobní hodnocení, 12 nejdůležitějších otázek a meetingy 360 stupňů;
Týmy jsou schopny samo-organizace, a to vyžaduje od managementu udělení moci, kompetence a důvěry. Naučíte se, jak zahájit samo-organizování aby fungovalo, jak delegovat kompetenci v organizaci, jaké jsou výzvy při udělování kompetence, jak vybudovat vztahy důvěry, a několik technik pro distribuované řízení, jako je 7 druhů delegace a boardy kompetence;
Témata pro den 2:
Samo-organizování může způsobit cokoliv, a proto je důležité chránit lidi a sdílené zdroje, a také dát lidem jasné důvody a definované cíle. Dozvíte se kdy manažovat a kdy vést, jak využívat různé kritéria k vytvoření smysluplných cílů, o výzvách souvisejících s managementem dle cílů a jak chránit lidi a sdílené zdroje od všech špatných důsledků samo-organizace;
Týmy nedokážou dosáhnout cílů, jestli členové týmů nemají dostatečné schopnosti, a proto manažeři musí přispívat k rozvoji dovedností. V kurzu se dozvíte o úrovních zručností a úrovních disciplíny, sedmi přístupech k vytváření kompetence, jak měřit progres v komplexním systému, efekt sub optimalizace, několik tipů na vhodné metriky;
Mnoho týmů pracuje v kontextu komplexní organizace, a proto je důležité uvažovat struktury, které rozšiřují komunikaci. Naučíte se, jak rozšířit organizační strukturu jako zlomky, jak balancovat specializaci a generalizaci, jak zvolit mezi funkčními a multi znalostními týmy, o neformálním vůdcovství a o rozšíření názvů pozic, a také jak jednat s týmy jako s jednotkami hodnoty v hodnotové síti;
Lidé, týmy a organizace se potřebují nepřetržitě zlepšovat proto, aby co možná nejdéle oddálili selhání. V praxi to znamená, že manažeři a lídři musí jednat jako agenti změny, kteří zkoušejí změnit komplexní sociální systémy kolem nich. Budete se učit o 4 stránkách managementu změn, které pojednávají o systému, jednotlivcích, interakcích a hranicích systému.
Corporate edition
- Možnost prodloužit splatnost faktur dle VOP až na 60 dnů.